Oleje roślinne w diecie człowieka

 http://www.marekadamczyk.pl/oleje-roslinne-w-diecie-czlowieka/

Oleje roślinne są bardzo wartościowym źródłem dostarczającym energię całemu organizmowi. Dowiedz się, które oleje roślinne korzystnie wpłyną na Twoje zdrowie oraz poprawią wchłanialność innych substancji odżywczych.

Oleje roślinne – które wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów olejów roślinnych – oliwa z oliwek, olej lniany, olej makadamia. To tylko mała garstka tych, które posiadają właściwości prozdrowotne. Zawartość różnych substancji odżywczych różni się w zależności od oleju, dlatego dowiedz się, jakie właściwości posiadają powyższe tłuszcze i wybierz najbardziej optymalny dla Ciebie.

Oliwa z oliwek – bogactwo minerałów prosto ze słonecznej Sardynii

Oliwa z oliwek wytwarzana jest z oliwek, owoców drzewa oliwnego. Za swoje cudowne właściwości ceniona jest niemal w każdym zakątku świata. Szczególnie dużo produkuje się jej we Włoszech.

Około 14% oleju to tłuszcze nasycone, natomiast 11% stanowią tłuszcze wielonasycone, takie jak kwasy omega 3 i omega 6. W oliwie z oliwek dominuje kwas tłuszczowy jednonienasycony – kwas oleinowy, który stanowi 73% całkowitej zawartości oliwy.

Zawsze należy pamiętać, aby wybierać oliwę z pierwszego tłoczenia. Można ją używać podczas gotowania, gdyż tłuszcze jednonienasycone są dość oporne na działanie wysokiej temperatury.

Poznaj naukowo potwierdzone właściwości oliwy z oliwek:

– kwas oleinowy zmniejsza stan zapalny, a także może mieć korzystny wpływ na geny związane z rozwojem raka

– zawiera duże ilości przeciwutleniaczy m. in. spore ilości witaminy K i E

– obniża ryzyko wystąpienia chorób serca, gdyż obniża zapalenia w organizmie oraz chroni poziom cholesterolu we krwi przed utlenianiem

– może pomóc przy udarze mózgu

– obniża ciśnienie krwi

– poprawia funkcjonowanie naczyń krwionośnych

Olej lniany – znany już w starożytnym Egipcie

Nasiona lnu znane są z zawartości wielu zdrowotnych substancji. Należą do nich m. in. ogromna dawka białka oraz błonnik pokarmowy. Olej lniany szczególnie pozytywny ma wpływ na osoby, które chcą schudnąć.

Główne zalety oleju lnianego:

– zmniejsza apetyt, dzięki czemu polecany jest dla osób odchudzających się

– zawiera dużo kwasów tłuszczowych omega 3, które zmniejszają stan zapalny, poprawiają pracę serca oraz chronią mózg przed starzeniem się

– może ograniczyć wzrost komórek nowotworowych

– może pomóc w leczeniu zaparć lub biegunek

Olej makadamia – tworzony z jednych z najbardziej poszukiwanych orzechów na świecie

Olej makadamia tłoczony na zimno zawiera jeden z najwyższych poziomów jednonienasyconych kwasów tłuszczowych wśród olejów spożywczych.

Korzyści płynące ze spożywania oleju z orzechów makadamia:

– redukuje „zły” cholesterol LDL

– zawiera naturalne przeciwutleniacze, dzięki czemu zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu, spowalnia proces starzenia

– zmniejsza ryzyko utraty wzroku z powodu zaćmy lub zwyrodnienia plamki żółtej

– zawiera duże dawki błonnika

– zawiera zdrowe kalorie, dzięki czemu jest świetnie wpływa na zwiększenie energii

Oleje roślinne podsumowanie

Codzienna dawka tłuszczy jest niezbędna do prawidłowej pracy Twojego organizmu. Warto dostarczać ten składnik diety z jak najlepszego źródła. Oleje roślinne zawierają bogactwo substancji odżywczych, które wspomagają zarówno pracę umysłu, jak i korzystnie wpływają na przypływ energii w ciągu dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.