MLM a Facebook, jak promować swój biznes w mediach społecznościowych?

Nadal wzrastająca popularność portali społecznościowych nie mogła być neutralna dla fachowców zajmujących się e-marketingiem. Musiały przemawiać przede wszystkim grupy odbiorców wielkich serwisów i czas, jaki spędzają oni na przeglądaniu np. Facebooka, Twittera bądź Instagrama. Powstała więc branża marketingu zajmująca się użyciem portali społecznościowych – social media marketing.

 

Facebook – jak zastosować portal społecznościowy do reklamy własnego interesu

 

W Polsce z Facebooka regularnie korzysta 11 milionów Polaków. Ponadto aż 9,6 miliona robi to na narzędziach przenośnych. Okazuje się zatem, iż nadmienione medium ma największą liczbę odbiorców oraz zapewnia największe rozmiary w zestawieniu do pozostałych kanałów społecznościowych. Ponadto dzięki rozszerzonym możliwościom targetowania, promocja może dojść do precyzyjnie sprecyzowanej grupy użytkowników. Tworząc reklamę, możemy dobrać rozdział wiekowy, płeć, zainteresowania i miejsce zamieszkania. Niezwykle dobrą alternatywą dla małych biznesów jest także reklama na małą skalę. Na fanpage’u w kreatorze reklam bądź Power Editorze odnajdziesz opcję „Promuj firmę na lokalną skalę”, dzięki jakiej trafisz do osób zamieszkałych w wyselekcjonowanej lokalizacji bądź przebywających na określonym terenie. To znaczy, iż możesz reklamować treści pośród osób, jakie rzeczywiście są obok Twojego interesu.

 

Co poza Facebookiem?

 

W Polsce modne są też pozostałe media społecznościowe, jak np. Instagram bądź Twitter. W owym przypadku należałoby jednakże zastanowić się nad sensem tworzenia oraz zarządzania kont na tychże platformach. Moderowanie konta na portalu społecznościowym to ogromna odpowiedzialność, więc należałoby rozważyć, czy określone medium dostarczy nam zyski. Instagram przyczyni się przede wszystkim tym inwestorom, jacy oferują różne artykuły godne fotografowania. Instagam potrzebny będzie zatem tym, jacy funkcjonują w dziedzinie tekstylnej, gastronomicznej czy designerskiej.

 

Zalety

 

Pamiętaj, iż działania marketingowe w social media to przede wszystkim kreowanie świadomości firmy oraz przekonania konsumentów. Profile w mediach społecznościowych niezwykle rzadko służą stricte sprzedaży. Przeważnie aktywność w social media ma na celu skupienie dookoła konkretnej firmy pewnej aktywnej społeczności. Początkowym zarobkiem jest właśnie możliwość stworzenia aktywnej, wiernej grupy konsumentów. Obecność firmy na Facebooku bądź w pozostałych social media pozwoli na doskonałą interakcję z użytkownikami – na bieżąco mogą oni oceniać twój artykuł, usługę bądź pozostałe działania. Dzięki temu wiesz, które są ich potrzeby oraz oczekiwania, poprzez co możesz odpowiednio dostosować własny produkt do konsumentów. Social media pozwolą także na błyskawiczny kontakt – szybkie odpowiedzi na pytania członków grupy bądź aktywny udział w rozmowie dotyczącej np. technik wykorzystanych w twoim artykule. Social media są także istotnym urządzeniem w kształtowaniu znajomości firmy. Tak jak przy zarządzaniu bloga firmowego, staraj się wzbogacać treści, jakie umieszczasz na profilu w mediach społecznościowych. Social media pozwolą na natychmiastowe trafienie z informacją do konsumentów, jednakże nie stosuj tego tylko do ekspozycji nowości produktowych.

 

      

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.